当前位置: X-MOL 学术Latin American Perspectives › 论文详情
Our official English website, www.x-mol.net, welcomes your feedback! (Note: you will need to create a separate account there.)
Racialized Popular Feminism: A Decolonial Analysis of Women’s Struggle with Police Violence in Rio de Janeiro’s Favelas
Latin American Perspectives ( IF 0.9 ) Pub Date : 2021-06-17 , DOI: 10.1177/0094582x211015324
Anne-Marie Veillette

The action of the women of Rio de Janeiro’s favelas to avoid, prevent, counter, and denounce police violence, both infrapolitically and in the public transcript, are associated with the rise of a political consciousness that is gendered and racialized in the context of the genocide of Brazil’s black population. Their resistance, rooted in “Amefricanidade” and the lingering coloniality of gender, is best described as characterized by an intersectional consciousness of injustice.

A ação das mulheres das favelas do Rio de Janeiro para impedir, prevenir, combater e denunciar a violência policial, tanto na infrapolítica quanto na esfera pública, está relacionada ao surgimento de uma consciência política de gênero e também a racialização em um contexto de genocídio da população negra no Brasil. Sua resistência, arraigada na “Amefricanidade” e na persistente colonialidade de gênero, é mais bem descrita e categorizada como consciência interseccional de injustiça.



中文翻译:

种族化的大众女权主义:对里约热内卢贫民窟妇女与警察暴力斗争的非殖民化分析

里约热内卢贫民窟的妇女为避免、预防、反击和谴责警察暴力而采取的行动,无论是在非政治层面还是在公开记录中,都与种族灭绝背景下性别化和种族化的政治意识的兴起有关巴西的黑人人口。他们的抵抗植根于“Amefricanidade”和挥之不去的性别殖民主义,最好的描述是对不公正的交叉意识。

A ação das mulheres das favelas do Rio de Janeiro para impedir, prevenir, Fighter e denunciar a violência policial, tanto na infrapolítica quanto na esfera pública, está relacionada ao surgimento de uma consicía de uma consicínão população negra no Brasil。Sua resistanceência, arraigada na “Amefricanidade” e na persistente Colonidade de gênero, é mais bem descrita e categorizada como consciência interseccional de injustiça。

更新日期:2021-06-18
down
wechat
bug